piątek, 4 maja 2018

Unisław Śląski

[Unisław Śląski, 04.05.2018]

Dzisiaj rano, dokładnie o 05:46 (przynajmniej ten kadr, fotografowanie rozpocząłem 10 minut wcześniej). Tutejszy kościół ewangelicki wybudowano w roku 1742, w wieku XIX obiekt przebudowano i dostawiono dzwonnicę. Po 1945 roku świątynia popadła w ruinę (to bardzo wygodnie brzmiący eufemizm...) jak wiele protestanckich kościołów na terenie Dolnego Śląska. Po lewej stronie budynku na łagodnym zboczu (tam gdzie drzewa) znajduje się zdewastowany i zarośnięty cmentarz.

6 komentarzy:

  1. Tego dnia, mniej więcej o tej samej porze pewien pan w Gnieźnie zabronił mi fotografować jego kamienicę w obawie, że jestem spadkobiercą. Olałem go. Byłeś kiedyś przepędzany z miejscówki? Mnie się zdarza.

    OdpowiedzUsuń
  2. O, a miałem pytać czy zahaczysz o to miejsce. Widzę, że degradacja postępuje — 10 lat temu było więcej zachowanych murów :-(

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie stała jeszcze ściana po lewej stronie prezbiterium? Z fragmentem dachu?

    OdpowiedzUsuń

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.