piątek, 3 czerwca 2016

MAGIA WIELKIEGO FORMATU (aktualizacja)

Wenecja (Cannaregio), Chiesa Santa Maria delle Penitenti, 30.05.2016

Magia 7360 x 4912pix ... ;))
(tak ogólnie, bo w tym konkretnym przypadku to 6144x4912pix).
I nawet stary zoom 35x70/2,8D dał radę.
Fotografowałem ten nieczynny kościół rok temu, ale analogiem.
Ogólne refleksje po weneckim poligonie są takie, że muszę nabyć shifta.
Znajomy fotograf architektury, który ciągle używa PC-E 24mm, jakoś specjalnie nie narzekał na jego wady optyczne (zresztą znam jego fotografie i wszystko wygląda tam OK, a podpina szkło do D800).
Na tegorocznym Biennale Architektury widziałem sporo fotografów, którzy mieli zapięte przez przejściówki shifty Canona do Sony Alpha R 7II (5168x3446pix).
(spotkałem też jednego używającego kombinacji: Sony Alpha R 7II + Nikkor PC-E 24mm).
Magia wielkiego formatu!

4 komentarze:

  1. Jako użytkownik systemu Sony zaglądam czasem w dział nowinek tegoż, i widzę, że do Sony linii A7x można podłączyć praktycznie wszystko i z każdego systemu... Magia po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mało szkieł mają do tych korpusów...
    Z ta magią bywa różnie, widziałem zdjęcia testowe tych reduktorów i nie zawsze jest tak pięknie, jak po podpięciu do Canona.
    No, ale jeżeli używają ich profesjonalne fotopstryki na Biennale...
    Widziałem też co najmniej dwóch kolesi, którzy używali (mającego bardzo złą opinię) PC Nikkora 28mm (???).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może stawiają bardziej na uniwersalność korpusu, niż paletę szkieł ?
      Z uwagi na płytkość korpusu mogą sobie na to pozwolić, jest miejsce na podpięcie dowolnej przejściówki. Przez chwilę zainteresował mnie bagnet E z uwagi właśnie na małe korpusy tych aparatów, i temat reduktorów z tej okazji też "liznąłem". Główny problem jest w elektronice przenoszącej sygnał body-szkło, w tym miejscu występuje opóźnienie i niedokładności w działaniu AF itp. Ale Sony ma zaimplementowaną całą gamę ułatwiaczy manualnego ostrzenia, i jeśli komuś na szybkości nie zależy (fotografuje nieruchome), to z tego skorzysta bez straty. Inną sprawą jest cena takiego reduktora, i to sprawą niebagatelną... :)

      Usuń
    2. Oni w ogóle filmowali z użyciem tych canonowskich shiftów, a na sankach wizjera mieli zamontowane duże wyświetlacze LCD...
      Chyba nie spotkałem tam nikogo z analogową kamerą. To bardzo znaczące...
      A mnie wcale nie żal ;))

      Usuń

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.