Z albumu: Photorealism at the Millennium Louis K. Meisel, Harry N. Abrams, Inc, New York 2002. Najpierw strona 84 a potem 83. Ciągle to samo miejsce na Brooklynie. Pierwszy obraz (kadr) to właściwie końcówka tego szlaku wodnego, na drugim widzimy budynek, który pojawia się na obrazie z 1986 roku. Ciekawi mnie te obiekt z cegły po prawej stronie, którego nie ma na wspomnianym płótnie... Czyżby obraz powstał na podstawie wcześniej (przed 1986) zarejestrowanego zdjęcia? Widoczne tam samochody (ich marki i modele) mogłyby tutaj być podpowiedzią.
Randy Dudley, Wyckoff Housing Project from Union St. 1990. Olej na płótnie, 28 1/2 x 54".
Ciekawa sprawa z tym czerwonym budynkiem. Mamy tu jednak odczynienia z malarstwem, a nie z fotografią, stąd moje odczucie, iż autor zastosował mały trik i przesuną budynek czerwony bliżej białego. Wskazówką mogą być zdjęcia, z poprzedniego wpisu, nr 5 i 6.
OdpowiedzUsuńZ kolei na obrazie "Gowanus Canal from 2nd Street" budynek czerwony mógł, choć nie koniecznie, powędrować w przeciwnym kierunku, tak aby nie zamykać kompozycyjnie sceny i odsłonić białe budynki za drzewami co atrakcyjnie kontrastuje ze śmietnikiem planu wcześniejszego (przynajmniej ja bym tak kadrował :)). Taki pierwowzór "Howl's Moving Castle" ;).
Licentia poetica ;)
OdpowiedzUsuńAle ponieważ daty powstania obrazów nie muszą się pokrywać z datami wykonania fotografii, więc może być różnie.
Z drugiej strony Bernardo Bellotto, znany też jako Canaletto, chociaż zawsze używał camera obscura do sporządzenia szkicu, to także co nieco w finalnym obrazie zmieniał lub usuwał.