poniedziałek, 16 marca 2020

Miłość w Warnie

[Bułgaria, sierpień 1974, fot. Eugeniusz Wilczyk]

Z chłopcem widocznym na zdjęciu, „nieruchomym jak starzała Eleaty‟ (by przywołać autora, którego większość mieszkańców tego kraju kojarzy wyłącznie z wierszem Wilki), mam sporo wspólnego... W mojej najnowszej książce Minimalizm, która ukaże się za kilka tygodni w Wydawnictwie Convivo, czytelnik znajdzie tekst zatytułowany Miłość w Warnie. Warstwa faktograficzna tego wiersza oraz towarzyszącego mu Epilogu odnosi się w pewnym zakresie do obrazka powyżej.

(Ze względu na epidemię COVID-19 i zalecaną kwarantannę zabrałem się za skanowanie negatywów ojca. W pudle z kliszami z krakowskiego Kazimierza znalazłem samotną kopertę, zawierającą kadry z wakacji w Bułgarii w 1974 roku...)

4 komentarze:

  1. To chyba miały być "Kartki z nie wydanego albumu"

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Czytałem kiedyś,chyba w 2016 roku na stronie ZPAF, że miałeś pomysł wydania zdjęć starego Kazimierza autorstwa Twojego ojca.

      Usuń
    2. No tak... Chcę to wydać. Choć nie wiadomo, czy za miesiąc świat będzie jeszcze istnieć? W takim kształcie, gdzie wydaje się np. książki? Bo może - cytując klasyka z Białegostoku - "nie będzie niczego" ;))

      Usuń

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.