wybrałem zdjęcie Willa Stacy'ego z jego projektu We are all in this together.
Will Steacy, z serii We are all in this together - Train Station, 2009.
Fotografia przedstawia piękny budynek ex-dworca kolejowego w Detroit. Często zresztą fotografowany. Niepiękny przykład działania amerykańskiej liberalnej ekonomii...
Will Stacy pracuje kamerą 4x5" na filmach Kodak Portra 160 oraz 400 (i tu dobra wiadomość dla miłośników negatywowych ramek żałobnych, którzy w jego seriach 48 Hours i The Price We Pay odnajdą takie właśnie zamknięcie kadrów).
No to może politycznie troche... Akurat ten dworzec jest pieknym przykladem amerykanskiej liberalnej ekonomi, bo za jej czasow powstal. Jest rowniez niepieknym przykladem dzisiejszego systemu gospodarczego, z liberalizmem nie majacym wiele wspolnego.
OdpowiedzUsuńDzisiejszy amerykański system gospodarczy nie ma nic wspólnego z liberalizmem? To ciekawe...
OdpowiedzUsuńNa przykładzie "48 Hours" widać, że czarna ramka doskonale pasuje do fotografiki, ale nie do hiperrealizmu :-)
OdpowiedzUsuńW "The Price...." mnie tak nie przeszkadza.
Hicholas Nixon te swoje robione z wysokiej perspektywy miejskie pejzaże, co weszły na wystawę "New Topographics", też zwykle podawał z ramą ;)) A przecież fotografikiem nie był/nie jest...
OdpowiedzUsuńA w słynnym katalogu wystawy - tu może mnie poprawić Krzysztof Eberle, bo ma tę książkę - są reprodukowane bez "żałoby".