środa, 22 grudnia 2021

To może sobie wspólnie powyjemy?


Dzisiejsza liczba zgonów na Covid-19 to 775, co daje 8 smoleńskichTupolewów (dokładnie - 8,0729166666666666666666666666667) albo pół Titanica. I co robi rząd IV RP w budowie? Pytanie retoryczne... A ja tymczasem zawędrowałem wczoraj z nudów na stronę pewnego łódzkiego pisma literackiego, gdzie kiedyś pasjami i dla beki lubiłem czytać teksty Krzysztofa Jureckiego o fotografii (pasjami i dla beki czytywałem w tamtym czasie także Frondę, Kontrowersje i wPolityce, ale mi przeszło... beka stała się rzeczywistością). Pominę nazwę periodyku oraz parsonalia redaktora naczelnego, już to z wrodzonej łagodności, ale też w myśl słusznej zasady don't make stupid people famous. Na rzeczonej stronie zaszły istotne zmiany, jakkolwiek layout (jeżeli nie jest to termin na wyrost?) pozostał ten sam. Przybyły natomiast winietki wspominanych Kontrowersji oraz portalu Bibuła. Ups... Rzuciłem okiem na słowo wstępne redaktora naczelnego do aktualnego wydania (wiosna-lato 2021), z czego dowiedziałem się, że jest on nie tylko ortodoksyjnym antyszczepem, ale także wyznawcą  teorii spiskowych popularnych wśród sieciowego alt-rightu. Ups po raz drugi. W najnowszym wydaniu pisma (jeżeli nie jest to termin na wyrost?) przedrukowano też fragment antysemickiej książki Henry Forda Międzynarodowy Żyd i - żadne tam ups po raz trzeci - nawyższa pora, aby redaktor naczelny skonsultował się ze specjalistą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.