piątek, 4 października 2019

NARODZINY NARODU

[Babimost, ul. Lotnicza, 26.12.2015]

Kiedy wracałem wczoraj z Białej Podlaskiej do Krakowa, dotarło do mnie, że to już ostatni wyjazd w ramach tego projektu i... poczułem ulgę.
Teraz jeszcze tylko końcówka prac nad książką, produkcja wystawy do PGS-u i finito. Ulga po raz drugi.
Jak poradziliby sobie nasi patriotyczni graficiarze bez garaży wybudowanych w znienawidzonym przez nich komunizmie?
Tak w ogóle, garażowiska to niezły temat na fotoesej, ale nikt tego u nas nie podjął. Czy mnie to dziwi? Pytanie retoryczne.
Nie wiem czy jestem dumny z pochodzenia... Czasami (ostatnio coraz częściej) odczuwam zażenowanie.
Żen grenua - jak mówi Krzysztof Jaworski.
Jego wiersz Narodziny narodu  pojawi się na wystawie w Sopocie.
Pozwolę sobie zacytować ten tekst (ponownie, bo już kiedyś go tutaj wklejałem):


Krzysztof Jaworski

NARODZINY NARODU

Ich Bóg Ojciec mówił po hebrajsku.
Ich Matka Boska mówiła po polsku
Ich Jezusa ukrzyżowali Żydzi

13 komentarzy:

  1. Sam jestem na podobnym etapie rozmyślań nad pochodzeniem. Bronię się przed ojkofobią ale zaczynam w tej walce przegrywać.

    OdpowiedzUsuń
  2. No ale chyba nie będziemy śpiewać pieśni w tym rodzaju? ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=deUnp48mkOk

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba, że PiS po wygranych wyborach zrobi z tego hymn... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć jadąc ostatnio rowerem chodziło mi po głowie https://www.youtube.com/watch?v=MtDFT34JGN8

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tymi wygranymi wyborami to pojechałeś aż ciarki przeszły. Będzie dobrze, zobaczysz. Polacy nauczą się jeździć samochodami i znikną banery przy drogach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta...
    Sztuka jest bezradna wobec procesów społecznych (szczególnie tych podkręcanych nieco z Kremla).
    Powstała kiedyś taka pieśń i co? I ch*j...
    https://www.youtube.com/watch?v=R7UIA8R8Y84&list=PL1uiFy8MiCPMB69xhm5Gr2u2Jetlxuya3&index=7

    OdpowiedzUsuń
  7. Bo sztuka to potrzeby wyższego rzędu a tu trzeba po prostu żreć i pić. Pieśni nie znałem. Biję się w pierś ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. "P.o.l.o.v.i.r.u.s." to był hit kiedyś... Niestety Tymon fatalnie się starzeje jako artysta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam go z festiwalu w Cieszanowie w 2016 r. gdzie jako prowadzący odstawiał chamówę. Mnie wtedy zniechęcił.

    OdpowiedzUsuń
  10. I udział w reklamie TV Republika, wstyd jak ch*j...

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze mnie to zastanawiało, dlaczego wielu fotografów dokumentuje rzeczywistość, nie rozumiejąc jej i nie rozumiejąc społeczeństwa. Zamiast prób zrozumienia ludzi i świata wokół mamy najczęściej nieuzasadnione poczucie wyższości i wyszydzanie. Serio aż tak ciężko wyzbyć się mentalności paniczyka z wielkiego miasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mnie zastanawia, dlaczego tak wielu internetowych komentatorów jest "odważnych" anonimowo. Przed dokonaniem wpisu należy się przedstawić, co jest zaznaczone w szablonie tego bloga.

      Usuń

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.