Josef Sudek, Interiér ze stavby svatovitského chrámu, 1924-28, negatyw 9x12cm
Josef Sudek, Interiér ze stavby svatovitského chrámu, 1924-28, negatyw 9x12cm
Dalej z albumu: Josef Sudek Fotografie, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha 1956, tyle że strony wcześniejsze: 42 i 43.
Jak pomyślę sobie, co w tym samym czasie robił nieszczęsny papa Bułhak...
Albo jak sobie pomyślę, co robili 60-70 lat później specjaliści od fotogenii w czarnych ramkach... ;))
Jak pomyślę sobie, co w tym samym czasie robił nieszczęsny papa Bułhak...
Albo jak sobie pomyślę, co robili 60-70 lat później specjaliści od fotogenii w czarnych ramkach... ;))
Co jest wg. Ciebie główną osią krytyki piktorializmu? Z jakiego źródła ona wypływa?
OdpowiedzUsuńPrzede wszystkim chyba odruch wymiotny, kiedy patrzę na tak spreparowany obraz... ;) Są też oczywiście inne przesłanki.
OdpowiedzUsuńA więc estetyka jest główną osią? :-)
OdpowiedzUsuńJa o te inne przesłanki pytam - o podglebie ideologiczne.
Bułhak faktycznie był ideologicznie mało ciekawy. Przed wojną fotograficzno-ojczyste pierdolety na temat "służbie ideii Polski mocarstwowej", po wojnie próba adaptacji programu fotografii ojczystej do wymogów socrealu...
OdpowiedzUsuńAbstrahując jednak od tego: cały czas kiepskie zdjęcia.