niedziela, 31 października 2021

Obojętność świata w Broku nad Bugiem (i gdzie indziej też)

Na wystawę Obrazy z dzieciństwa Jarosława Modzelewskiego w GALERII aTAK nie udało mi się dotrzeć, ale mam wreszcie solidnie wydany katalog, który ukazał się przy okazji tej ekspozycji. W zeszły czwartek podczas pobytu w Warszawie (m.in. w celu zobaczenia prezentacji prac Wilhelma Sasnala w Polin, jak się niestety okazało bardzo słabej...) dotarłem na Mazowiecką i kupiłem to wydawnictwo. O kulisach powstania widocznego poniżej obrazu Jarosław Modzelewski pisze tak:

Jako nastolatek spędzałem wakacje z kuzynami w letniskowej miejscowości Brok nad Bugiem, ich ojciec uczył nas grać w brydża. W słoneczny dzień leżeliśmy nad rzeką. Wokół kąpiący się plażowicze, odgłosy zabaw i urok letnich przyjemności. Wtedy doznałem bolesnego poczucia całkowitej obojetności świata wobec moich tęsknot i rozterek nastolatka, popłynęły łzy.

[Jarosław Modzelewski Obojetność świata w Broku nad Bugiem, tempera jajowa na płótnie, 180 x 140 cm, sygnowany na odwrocie pędzlem i czarną farbą - skan z katalogu wystawy: Jarosław Modzelewski, Obrazy z dzieciństwa, GALERIA aTAK, Warszawa 26 III - 31 VII 2021]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.