piątek, 4 września 2020

ULICA TURNIEJOWA

[Kraków - 2.9.2020]

Do ostatecznego zestawu wejdzie jednak kadr zarejestrowany kilka minut wcześniej i bardziej w prawą stronę. Pilnie pracujemy teraz nad projektem i zdjęć przybywa. Zasoby krakowskie powoli się wyczerpują, mamy jednak zrobione porządne rozpoznanie tego, co można by poddać eksploatacji we Wrocławiu (kapitalny Leksykon architektury Wrocławia służył nam wydatną pomocą w riserczu, szkoda że inne polskie miasta nie zdobyły się na wyprodukowanie podobnego wydawnictwa...). Nie chcemy za bardzo spojlerować tego przedsięwzięcia, jednak чтобы успешно поддерживать разговор będziemy tu wrzucać coś od czasu do czasu. Kiedy rok temu podjęliśmy decyzję o nabyciu PC Nikkora 19mm f4 ED, wydawało nam się, że jak na nasze potrzeby ogniskowa tego szkła jest ciut za szeroka. Tymczasem często zdarza się, że pracujemy na granicy jego możliwości i czasem przydałoby się coś szerszego. Czy anonsowana w styczniu tego roku przez Venus Optics konstrukcja o nazwie Laowa 15mm f/4.5 W-Dreamer shift lens będzie wystarczająco dobra optycznie, by podpiąć ją do D850?

12 komentarzy:

  1. Canon 17mm? Ja go teraz używam na Fuji GFX50R co daje ekwiwalent mniej niż 14mm, szerokość widzenia wręcz zaskakująca + 12mm przesuwu. Chociaż ekstremalny shift w narożnikach nie daje demonicznej ostrości to trudno o konkurencję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gfx50r hm... a jak się to ma do 5dsr?

      Usuń
    2. Mniej upchane piksele? Nowszy, lepszy soft?

      Usuń
    3. Ja się przesiadłem z 5DS (bez R) - dużo lepsza matryca i brak systemowego shifta, czyli plusy i minusy ;-) dla mnie z plusów jeszcze to ta 17-stka staje sie 14-stką, czyli szalony kąt widzenia, za cenę dużej winiety i spadku jakości w narożnikach. Jedyna mi znana konkurencja to Schneider 47mm pod 4x5 (to chyba tym szkłem robi wnętrza Thomas Jorion).

      Usuń
    4. Schneider 47mm, używałem go z Silvestri ale to był średni format 6x7, no demonem ostrości to on nie był pomijając potężną winietę i konieczność stosowania center filter, brrrr... Powoli rozglądam się za zmianą 5dsr ale nie widzę jakiegoś drastycznego postępu takiego jakiego doświadczyłem po przejściu d700 na 5dsr

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. GFX100? Ale to znowu te same problemy co GFX50 - centrum kadru podejrzewam, że dalej bedzie świetne z Canonami ale na brzegach ten spadek ostrości wylezie jeszcze bardziej. Czekam na systemowego shifta w Fuji. No i cenowo to już 4x GFX50.

      Wydaje mi się, że taki przeskok jakości to byś miał dopiero przechodząc na Alpę/Cambo ze ściankami Phase One IQ4 i tymi nowymi szkłami "wielkoformatowymi" Rodenstock robionymi pod digital, ale to już w cenie mieszkania ;-)

      Przy okazji, czekam na album z kościołami!

      Usuń
    7. No i w końcu jakaś dyskusja śrubkologiczna tutaj! :D

      Usuń
    8. To jest proces o charakterze cyklicznym 🙂

      Usuń
  2. Nie podepnę go do D850. No chyba, że kupiłbym Z7 i przez konwerter, co jednak z obiektywnych względów nie wchodzi na razie w grę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam systemu Nikona, myślałem, że są przejściówki, widziałem, że dużo osób na Sony używa tych szkieł.

      Usuń
    2. Bagnet EF Canona ma większą średnicę, niż bagnet F Nikona (w lustrzance), więc konwersja możliwa jest tylko w drugą stronę. Bezlustra to zupełnie inna inszość.

      Usuń

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.