czwartek, 9 kwietnia 2020

Podwórko w Siemianowicach Śląskich (tzn. wg. Marka Lohera w Bogucicach - patrz komentarz pod postem)

[Siemianowice Śląskie, 7.01.2001]

W okolice Huty Laura (secundo voto Huta Jedność) i na ulice Jana Matejki, Fabryczną oraz Piastowską trafiłem już zimą 2000 roku, czyli na samym początku pracy nad Czarno-Białym Śląskiem. Tutaj też, konkretnie na ulicy Fabrycznej, zrobiłem cztery lata później pierwsze fotografie w kolorze. W przypadku widocznego na zdjęciu  podwórka wydaje mi się, że zostało zarejestrowane właśnie przy wspomnianej ulicy, ale nie jestem tego do końca pewien. Próbowałem oglądać te rejony w Street View, jednak specyfika tej rejestracji nie pozwoliła mi na wejście między familoki... No i też zastanawiam się teraz, dlaczego fotografii tej nie włączyłem do książki? Co jednak jest do nadrobienia...

3 komentarze:

  1. Otóż nie są to Siemianowice i wspomniane "Hugo" (lokalna nazwa dzielnicy), od początku nie pasowała mi wysokość 3 kondygnacji pięter w kamienicy z prawej, do tego różnica wysokości w podwórkach (za murem wyżej), dom z lewej owszem podobny do tego w podwórzach na początku ul. Matejki... Natychmiast wywołałem z pamięci gdzie jest podobne skupisko zabudowy - oczywiście nasuwają się początkowe sceny w "Grzeszny żywot Franciszka Buły" :) Miejsce na zdjęciu, to podwórza na rogu Żogały i Markiefki w katowickich Bogucicach, choć tam rzeczonego filmu nie kręcono.
    Tutaj link:
    https://goo.gl/maps/mrB2sHkjFfeoTC327

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz, jesteś nieoceniony, ponieważ ta klatka była zaraz po kadrze z Piastowskiej z widokiem huty, przypisałem ją do Fabrycznej, a zarz potem przemieściłem się do Bogucic... Jakoś zapisało mi się w pamięci, że fotografowałem to podwórko przy Fabrycznej (może tylko je oglądałem? a może zrobiłem to później?). Niestety nie jestem fanem filmu Janusza Kidawy, bo gdybym był, nie byłoby tej pomyłki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki :)
    Ale Piastowska bez huty, to już straszny smutek :( Ta dzielnica dobrze zapisała się w kinematografii: "Doktor Judym", serial "Biała Wizytówka" - sam Boguś Linda stąpał w podwórzu Piastowskiej 17 ;) i jeszcze serial "Blisko coraz Bliżej" - tam głównie pobliska kopalnia Ficinus. A film Kidawy w Bogucicach kręcono na trochę wyżej - przy Węglanej, oraz na "Pekinie" (Kraszewskiego)

    Ewentualnie poproszę zmienić nazwisko przez "CH" ;)

    OdpowiedzUsuń

Żeby zamieścić komentarz, trzeba się po prostu zalogować na googlu i przedstawić.